Platelet Rich Plasma (PRP)

Een behandeling die 100% natuurlijk is

PRP behandeling

PRP staat voor Platelet Rich Plasma (plaatjesrijk plasma) en is een medische behandeling die wordt gebruikt om verschillende aandoeningen te behandelen, zoals gewrichtsproblemen, spierblessures, haarverlies en huidveroudering.

De behandeling wordt uitgevoerd door een kleine hoeveelheid bloed van de cliënt af te nemen en dit te centrifugeren om het plaatjesrijke plasma te scheiden van de andere componenten. Het plaatjesrijke plasma bevat groeifactoren en andere eiwitten die belangrijk zijn voor de regeneratie van weefsels en de genezing van blessures en herstel van de huid.

PRP-behandeling is over het algemeen veilig en heeft weinig bijwerkingen. Sommige mensen kunnen echter last hebben van zwelling, pijn of roodheid op de plaats van de injectie.

Tijdens de behandeling wordt er eerst een geringe hoeveelheid bloed bij u afgenomen. Dit wordt gecentrifugeerd, hierdoor komt het bloedplasma met een hoge concentratie aan witte bloedcellen en bloedplaatjes vrij. Dit plasma wordt in de hoofdhuid geïnjecteerd. Dit zorgt voor het stimuleren van de haargroei. Naast het stimuleren van de haargroei kan het ook worden gebruikt voor de huidverbetering. In het bloedplasma bevinden zich namelijk groeifactoren die kunnen helpen bij het herstellen van beschadigd bindweefsel, het stimuleert ook de aanmaak van collageen. Dit verbetert de elasticiteit en vitaliteit van de huid waardoor uw huid er jonger, gladder en steviger uitziet.

Hoe werkt een PRP behandeling